به گزارش میراثآریا به نقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان رضوی، سیدجواد موسوی امروز یکشنبه 23 مرداد ماه 1401 در جلسه با مدیران هتلهای مشهد درباره این طرح اظهار کرد: «طرح مهمان امام رضا(ع) در راستای کاهش هزینههای سفر و ارزان سازی سفر برای زائران با کمک هتلداران و مراکز اقامتی مشهد پیشبینی شده است.»
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان رضوی ادامه داد: «هدف از اجرای این طرح تعمیق فرهنگ رضوی، افزایش سفرهای سازمانیافته و خانوادهمحور است.»
موسوی گفت: «در راستای اجرای این طرح سامانهای طراحی شده است که تمامی واحدهای اقامتی ظرفیت خالی خود در این سامانه ثبت میکنند و زائرانی که بهدنبال مکان اقامت باشند از طریق این سامانه ظرفیتهای خالی اقامت را شناسایی و از مراکز اقامتی مورد نظر استفاده خواهند کرد.»
او با بیان اینکه مدیریت این سامانه و وارد کردن اطلاعات مربوط به اقامت توسط مدیران واحدهای اقامتی وارد و بروزرسانی میشود، اظهار کرد: «با این اقدام زائر و مسافر به سمت ظرفیتهای خالی مراکز اقامتی هدایت شده و ضریب اشغال مراکز اقامتی افزایش مییابد.»
موسوی تصریح کرد: « ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان رضوی در این طرح نقش تسهیلگر را دارد و امور مربوط به این طرح توسط بخش خصوصی با تشکیل ممیته اجرایی این طرح انجام میشود.»
او یادآور شد: «سامانه مهمان امام رضا (ع) مخصوص پذیرش زائر در مشهد طراحی شده و پل ارتباطی مستقیم زائران با مراکز اقامتی است.»
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خراسان رضوی یادآور شد: «برای زمان غیرپیک حضور زائران در مشهد طرحهایی را در دستور کار داریم که در شش ماهه دوم اجرا خواهد شد.»
همچنین محمود مادرشاهیان رئیس هیئت مدیره جامعه حرفهای هتلداران خراسان رضوی در این جلسه گفت: «باید قدر فرصتی که برای خدمت به زائران نصیب ما شده قدر بدانیم. ما افتخار میکنیم که نوکری زائر امام رضا (ع) را انجام میدهیم.»
او افزود: «مشهد گردشگر چندانی ندارد بلکه زائران برای زیارت به مشهد میآیند، باید خدمتی صادقانه ارائه کنیم تا زیارتی دلچسب نصیب زائر شود.»
مادرشاهیان تصریح کرد: «اجرای این طرح کاهش هزینه اقامت و افزایش کیفیت خدمات را در پی خواهد داشت.»
در این نشست مدیران و بهرهبرداران هتلهای یک و دو ستاره مشهد حضور داشتند.
انتهای پیام/